Het nieuwe werken binnen Rabobank Nederland.
Het nieuwe werken wordt veelal benader van een technisch -, commercieel - en facilitair perspectief.
Natuurlijk de huidige technische ontwikkelingen geven de mogelijkheid om 24/7 (bijna) overal te kunnen werken. En vanuit een commercieel perspectief kan het imago van een traditioneel bedrijf – als een financiële instelling – ook sterk beïnvloed worden door het implementeren van het nieuwe werken. Het spreek “de jonge moderne klant” aan, en als werkgever wordt je image er ook interessanter van.
En vanuit facilitair perspectief kan het nieuwe werken effectiviteit opleveren als het gaat om het beheer van bv netwerken in gebouwen. Denk eens wat wireless netwerken besparen tov de traditionele netwerken met kabels en wandaansluitingen
Maar wat betekend het nieuwe werken voor de ondersteunende functies? Gaan BackOffice medewerkers nu ook vanuit huis werken? Op dit moment zijn het vooral de stafafdelingen en commerciële afdelingen die hun plaats kunnen vinden in het nieuwe werken.
Deze ontwikkeling zal dan ook een splitsing teweeg brengen binnen bedrijven cq bedrijfsprocessen. De toekomst is dat je zaken doet met een commercieel medewerker van een bank in Oss.
Deze voert je gegevens in de bedrijfsdatabase die in een cloud omgeving is geplaatst. Dit technisch beheert wordt door een IT organisatie in India. En de verwerking van zijn input – de aanschaf van een financieel product – wordt verwerkt door een BackOffice center voor de regio Noord Europa in Bonn.
No comments:
Post a Comment