Planning
Het project Femke
Een project is eigenlijk niets anders dan gestructureerd een tijdelijke actie uitvoeren. Dus ook het uitvoeren van een media strategie kun je het beste aanpakken middels een project. Als je kijkt naar de diverse ideeën en de daaruit voortvloeiende acties dan is de eerste vraag die bij je opkomt, "wanneer gaan we dit allemaal doen?" En daarvoor geeft een projectstructuur een goede houvast.
In dit geval is er een voor- traject, een realisatie en een oplevering. We hebben reeds een blog maar deze is niet heel actief, dus we kunnen alle aanpassingen gewoon doorvoeren zonder "vaste" followers weg te jagen.
Voortraject.
De ideeën / activiteiten:
- Plaatjes en knipsels verzamelen mbt sfeer, kleur en lettertype
- Naam verzinnen twitter account
- Twitter account aanmaken
- Labels in blog aanpassen
- Pagina's in blog maken mbt diverse fotostijlen en Femke (About)
- Foto's ter illustratie van het verslag maken
- Tekst About pagina schrijven
- Aanmelden Google analitics
- Aanpassen metadata in HTML script
- Retweet button maken op blogpagina
- Wekelijkse updates op Re.M.I. blog
- Dingen die we nog verzinnen.
Mijlpalen:
- Bestaande blog gebruiken of nieuwe maken (ja/nee)
- Domein aanvragen (ja/nee) - Belangrijkste fotostijlen bepalen tbv subpagina's
- Website erachter plaatsen tbv extra mogelijkheden
Planning
In een planning met een daarbij horende tijdsbepaling wordt het project als volgd:
- Sfeer, kleur, lettertype bepalen. doorlooptijd 3 weken = week 1 t/m 3
- Blog aanpassen, doorlooptijd 3 weken = week 3 /m 6
- Twitter opstarten = week 6
- Communicatie doorlooptijd 8 weken = week 3 t/m 10
Dit geeft een idee van de aanpak van een social media strategie. Het is niet iets dat je in een dag geregeld hebt. In de volgende items gaan we dieper in op de realisatie - aanpassen van blog - en oplevering.
Indien je meer wilt weten wat een social media project voor jouw bedrijf cq organisatie kan betekenen. Mail me!
Re.M.I.
No comments:
Post a Comment