Een weblog, ook wel blog genoemd, is een website
waarop regelmatig – soms meermalen per dag – nieuwe bijdragen
verschijnen en waarop de geboden informatie in omgekeerd chronologische
volgorde (het nieuwste bericht verschijnt als eerst) wordt weergegeven.
Wie een weblog bezoekt, treft dan ook op de voorpagina de recentste
bijdrage(n) aan. De auteur, ook wel blogger genoemd, biedt in feite een logboek
van informatie die hij wil delen met zijn publiek, de bezoekers van
zijn weblog. Meestal gaat het dan om tekst, maar het kan ook om foto's
(een fotoblog), video (vlog) of audio (podcast)
gaan. Weblogs bieden hun lezers ook veelal de mogelijkheid om – al dan
niet anoniem – reacties onder de berichten te plaatsen of een reactie
via een Trackback-mechanisme achter te laten.
Het is het persoonlijke of juist het gespecialiseerde karakter dat weblogs interessant maakt voor bezoekers.
(bron Wikipedia)
Maar hoe maak je blogs? En welke rol kunnen spellen blogs binnen je marketingplan cq bedrijfsvoering?
Hier een paar interessante artikelen:
Hier een paar interessante artikelen:
Techniek: