Bloggen

Een weblog, ook wel blog genoemd, is een website waarop regelmatig – soms meermalen per dag – nieuwe bijdragen verschijnen en waarop de geboden informatie in omgekeerd chronologische volgorde (het nieuwste bericht verschijnt als eerst) wordt weergegeven. 

Wie een weblog bezoekt, treft dan ook op de voorpagina de recentste bijdrage(n) aan. De auteur, ook wel blogger genoemd, biedt in feite een logboek van informatie die hij wil delen met zijn publiek, de bezoekers van zijn weblog. Meestal gaat het dan om tekst, maar het kan ook om foto's (een fotoblog), video (vlog) of audio (podcast) gaan. Weblogs bieden hun lezers ook veelal de mogelijkheid om – al dan niet anoniem – reacties onder de berichten te plaatsen of een reactie via een Trackback-mechanisme achter te laten.

Het is het persoonlijke of juist het gespecialiseerde karakter dat weblogs interessant maakt voor bezoekers.
(bron Wikipedia)

Maar hoe maak je blogs? En welke rol kunnen spellen blogs binnen je marketingplan cq bedrijfsvoering?
Hier een paar interessante artikelen:

Techniek:

Part 1 bloggen: Everything you want to kno:w about Blogger

Part 2 Bloggen. Blog ontwerpen

Part 3 Bloggen: Advanced settings

Part 4 Bloggen: Google Alerts

Part 5 Blogger: template aanpassen

 

 

Marketing / Management

 

Should a Blog be Part of Your Corporate Website or Stand on Its Own?

10 Tips for Corporate Blogging

How To Make Money From Your Blog

 





LinkWithin